Home
 
  Over ons
 
  Agenda
 
  Uitslagen & Verslagen
 
  Foto's & Video's
 
  Sponsoren
 
  Contact
 

Webmaster:
 Dennis van den Berg

 

 
 

Sint-Lenaarts 2006:

Het weekend van 19 en 20 Augustus zou er eigenlijk gereden worden in Duitsland. Maar omdat er problemen zijn met aansprakelijkheid door een ongeluk dat vorig jaar heeft plaatsgevonden. De organisatie in Duitsland heeft besloten de cross niet te willen organiseren en daarom is de cross verhuist naar Sint-Lenaarts in België. Hier lag al een harde kleibaan die gebruikt wordt voor andere auto- en motorcrosses.

Om ongeveer 11:30 waren alle spullen ingepakt en de auto's opgeladen. Kortom tijd om ons te mengen tussen alle caravans en fietsendragers op de snelweg. Ongeveer 2 uur later kwamen we het crossterrein in Sint-Lenaarts op. Wat we daar aantroffen was eigenlijk nog mooier dan we verwacht hadden! Er lag echt een schitterende harde baan met veel bochten, hoogteverschillen, versmallingen en een schitterend lang recht stuk. Een hele andere baan als dat we op de meeste crosses gewent zijn.  Kortom het beloofde een mooi weekend te worden.

Zaterdag 19 augustus

De zaterdag begon na het ontbeid met de rijdersbreefing en vervolgens was het tijd voor de tijdtraining. Tijdens de tijdtraining starten er 5 auto's achter elkaar. Gerrit-jan en Erik stonden naast elkaar. Gerrit-jan wist als eerste een tijd neer te zetten van 48.572 wat goed was voor een 18e tijd. Erik zette een tijd neer van 45.510 wat goed was voor een 11e tijd. Omdat er relatief weinig  toerwagens reden worden er 2 halve finales gereden en daarna de finale.

De halve finale
Beide BMW's stonden bij elkaar in de halve finale welke gereden werd in wedstrijd 6. Gerrit-jan mocht vertrekken van de 8e plek op de derde startrij. Erik mocht van de 5e plek, net op de tweede startrij. De beide BMW's hadden een prima start en wisten zich in de eerste bocht goed te handhaven. Na de eerste bocht kwam Erik op plek 4 te liggen en Gerrit-jan lag op plek 6. Tussen de beide witte BMW's reedt de andere BMW van Ton Kooremans. Anton wist de strijd met Erik aan te gaan en een aantal keer kon hij Erik niet ontwijken. Erik wist op het rechte stuk bij Ton weg te rijden, maar moest in de bochten een klein beetje toegeven. In de derde ronde kwam Erik in de problemen. In een bocht dook zijn voorwiel de grond in en Erik sloeg bijna over de kop, maar gelukkig keerde de wagen alleen om. Erik moest achteraan sluiten met een kromme velg en hij heeft de wedstrijd rustig uitgereden. Hij finishte als 7e. Gerrit-jan had meer Geluk. Hij kon het tempo van Ton en Erik niet helemaal bijbenen, maar wist deze beiden wel in zicht te houden. De auto achter Gerrit-jan ging in de 4e ronde kapot en daardoor kwam Gerrit-jan redelijk eenzaam op een vijfde plek te liggen. Zonder verder in problemen te komen finishte Gerrit-jan als vijfde.

De finale
Na een aantal uren wachten was het tijd voor de finale. Gerrit-jan mocht vertrekken van de derde startrij met Erik vlak achter zich. Voor de start van de finale hadden beide rijders al wel besloten om te proberen het materieel een beetje te sparen voor de zondag omdat er dan voor de punten gereden moest worden. Daarom lieten de beide rijders in de eerste bocht de rest een beetje schieten. Gerrit-jan wist als tiende de eerste bocht uit te komen en Erik als 12e. Tussen de beide BMW's bleef een Honda Civic over. De beide rijders wisten door enkele rijders een aantal plaatsjes op te schuiven. Gerrit-jan stond echter onder druk van de Civic met Erik daar vlak achter. Na ongeveer 3 ronden was het veld wat meer uit elkaar getrokken en Erik wist Gerrit-jan nog voorbij te komen. Uiteindelijk finishte Erik als negende en Gerrit-jan als 10e. Beide rijders konden 's avonds naar de tent om een beker op te halen!

De zaterdag was een dag met veel spektakel. Het was inderdaad een schitterende baan die voor de meeste rijders nieuw was. De beide BMW's hebben vandaag lekker rondgereden en zelfs twee bekers behaald. De zondag beloofd minstens zo'n leuke dag te worden.

Zondag 20 augustus

De zondag was het veel bewolkter dan de zaterdag en af en toe viel er een buitje. Dit maakte het extra spannend voor de rijders.

De halve finale
In wedstrijd 15 was het de beurt aan Erik. Hij mocht vertrekken van de 2e startrij op de 6e startplek. Erik kende een goede start en voor de eerste bocht lag hij op de vierde plek. De auto voor hem had echter een probleempje met de versnelling en had minder vaart. Erik moest wat vroeger van het gas af en zowel de BMW van Kooremans als de Subaru van Marks wisten Erik te passeren. In de tweede ronde viel de golf van Erik Messing uit waardoor Erik een plekje opschoof. Erik wist naar de auto's voor hem te rijden en afstand te nemen van de auto's achter zich. In de één na laatste ronde viel er nog een Subaru uit en ook de BMW van Kooremans kreeg problemen. Erik wist als derde te finishen en had een prima plekje in de finale verdiend.

Gerrit-jan was aan de beurt in wedstrijd 16. Hij mocht vertrekken van plek nummer 9 op de derde startrij. De auto die voor Gerrit-jan startte viel meteen helemaal stil en Gerrit-jan kon niet meer uitwijken en reed er achterop . Daardoor kwam hij pas als laatste de eerste bocht in. In de tweede ronde viel er een auto uit waardoor Gerrit-jan op de negende plek reedt. In ronde vier kwamen de beide auto's voor Gerrit-jan met elkaar in de clinch en deze stonden haaks op de baan. Hierdoor kon Gerrit-jan deze beide passeren en kwam op de zevende plek terecht. Er viel nog een kever uit waardoor hij zelfs op de zesde positie reedt. De gele kever achter Gerrit-jan wist niet meer te passeren en zo verdiende ook Gerrit-jan een plekje in de finale.

De finale
Voorafgaand aan de finale hadden beide rijders zin om punten te scoren, wat inhoud dat ze in de top 10 moeten eindigen. Erik mocht vertrekken van de tweede startrij helemaal links, terwijl Gerrit-jan 1 rij daarachter mocht vertrekken. Bij de start was Gerrit-jan goed weg. Maar omdat hij vanuit het achterveld moest komen kwam hij in de eerste bocht in het gedrang terecht. Er werd veel geduwd en ook Gerrit-jan had hier last van. Gerrit-jan wist zich in de eerste bocht na een 11e plek te vechten. Achter zich zaten nog een aantal sterke rijders en Gerrit-jan moest vechten voor zijn plekje. In de tweede ronde viel er een auto uit en Gerrit-jan moest een auto laten passeren en dus bleef de tweede plek behouden. Maar de druk was nog niet van de ketel. Gerrit-jan wist de aansluiting de kever van Jan Poelarens te behouden, maar achter zich voelde hij ook de druk van de auto's achter zich. Gerrit-jan moest blijven. Nadat er nog een auto uitgevallen was wist Gerrit-jan op de tiende plek te komen. Door te blijven vechten wist hij deze positie te behouden en behaalde hiermee een plek op het podium!!

Erik had in de eerste bocht geluk. Omdat er een aantal duwtjes werden uitgedeeld kwamen een aantal auto's in de problemen. Erik kon er echter tussendoor steken en kwam zo op een derde plek terecht. Toen de Mistubishi Evo voor hem uitviel kwam Erik zelfs op de tweede plek terecht. Voor hem reedt Marcel Broekhuizen met de Audi, maar deze was al een heel eind uitgelopen. Erik wist uit te lopen op de auto's achter hem en de afstand met de Audi voor hem redelijk gelijk te houden. Zo kwam hij als 2e over de finish! Echt een super prestatie waarmee hij niet alleen een schitterende plek op het podium behaalde maar ook een plekje in de superfinale!

De superfinale
In de superfinale komen alle nummers 1 en 2 uit de verschillende finales bij elkaar in voor een wedstrijd van maar liefst 16 ronden. Voor het hele team leek dit nog een stap te ver weg, maar nu was het zo ver: één van onze BMW's die de superfinale mocht rijden! Dit wordt door ons toch wel gezien als een 'eer'. Vlak voor de superfinale had het hard geregend, waardoor de baan soms verassend glad was. Ook Erik merkte dit al in de eerste ronde. Maar naarmate de baan droger werd kon er meer gas gegeven worden. Het was prachtig om te zien hoe Erik de strijd aan ging met de verlaagde kevers en sprinters. Het is erg lastig om het verloop van de superfinale te volgen omdat er erg veel auto's rijden en sommige meerdere malen gelapt worden. Erik wist de super finale zonder problemen uit te rijden en de auto heeft zich heel erg goed gehouden! Helaas geen plekje op het podium, maar voor ons was het feest al compleet.

Op de zondag avond kon het hele team weer de tent in voor het ophalen van 2 bekers. Helaas was het rustig in de tent en dus was het alleen bekers ophalen en snel naar huis!

De terugblik
Wat een super weekend hebben wij achter de rug! Een schitterende baan, een ruim rennerskwartier, goed crossweer, 4 bekers in totaal, een schitterende 2e plek en nog eens één van onze auto's in de finale! Kortom ons weekend kon niet meer op! Wij kijken met goede moet en veel plezier uit naar het volgende en tevens laatste crossweekend in België!

     
 




 
 
Deze website is ondergebracht bij: