Home
 
  Over ons
 
  Agenda
 
  Uitslagen & Verslagen
 
  Foto's & Video's
 
  Sponsoren
 
  Contact
 

Webmaster:
 Dennis van den Berg

 

 
 

Ledde 2006:

Het weekend van 15 en 16 juli stond het crossweekend in Ledde (Duitsland) op het programma. Maar voordat beide BMW's aan de start konden verschijnen moest er eerst nog het één en ander gesleuteld worden. In Terwolde ging de auto van Erik kapot. Na dit weekend is de motor uit elkaar gehaald om te kijken hoe ernstig de schade was. Het bleek een kapotte koppakking te zijn. Voor de zekerheid hebben wij de kop nog laten afpersen, maar er zaten gelukkig geen scheuren in. We hebben een nieuwe pakking gezet en voor de zekerheid ook de drijfstanglagers vervangen. Gebleken is dat de motor te warm geworden is. Om dit in de toekomst te verkomen hebben we een aantal dingen in het koelsysteem aangepast. Gelukkig had de auto van Gerrit-jan veel minder problemen, een paar kleine aanpassingen zorgden ervoor dat ook deze auto klaar was voor het nieuwe crossweekend.

Op vrijdag 14 juli is het hele team rond 13:30 vertrokken richting Duitsland. Rond 15:30 reden we het kleine maar ook volle rennerskwartier op. Na een aantal Duitstalige woordenwisselingen wisten we uiteindelijk toch een plekje te vinden. Het was niet echt heel erg ruim, maar we konden het basiskamp opzetten. Rond 18:00 stond alles en konden we lekker een hapje gaan eten. Daarna was het tijd voor de technische keuring waar beide BMW's zonder problemen doorheen kwamen.

Bij de auto van Gerrit-jan moesten nog verstevigde draagarmen geplaatst worden en er moest nog een aanpassing aan de veren gedaan worden. Rond 22:30 waren beide auto's klaar voor de zaterdag.

Zaterdag 15 juli

De zaterdag begon zoals gewoonlijk met de tijdtraining. De baan was door alle droogte erg hard, maar er was ook heel veel stof. Dit maakt het rijden moeilijk omdat de bochten dan niet goed in te schatten zijn, zelfs al bij de tijdtraining. Gerrit-jan wist uiteindelijk een 26e tijd neer te zetten en Erik kwam tot een19e tijd.

De halve finale
In wedstrijdnummer 6 was de beurt aan Gerrit-jan die een plaatsje op de 4e startrij had. De eerste start was een valse start van de koploper en daardoor moesten alle auto's van de baan en werd eerst de start van wedstrijd 7 gedaan. Dit was de wedstrijd van Erik die met z'n negende plek van de 3e startrij mocht vertrekken. Meteen bij de start kreeg Erik heel veel zand tegen zijn bril, waarvan de roll-off niet meer werkte. Er was nog steeds erg veel stof en Erik kon dus niks zien. Hierdoor kon hij niet echt meedoen aan de wedstrijd en finishte hij als 11e.

De herstart van wedstrijd 6 ging wederom mis. Deze keer was het Gerrit-jan die volgens de officials te vroeg weg was. Daarom moest Gerrit-jan bij de volgende herstart achteraan starten. Na een goede start wist Gerrit-jan als 10e de eerste bocht in te gaan. De volgende twee ronden wist hij nog eens 2 auto's te pakken en kwam zo op de achtste plek terecht. Dit was genoeg voor een plekje in de finale.

De finale
In de finale stond Gerrit-jan op de laatste startrij. Maar ook deze keer wist hij bij de start een aantal auto's in te halen. Maar in de tweede ronde ging er een Ford over de kop en kwam er een herkansing op de baan. Bij deze herkansing bleef Gerrit-jan op dezelfde positie. Hij wist uiteindelijk op een 12e plek te finishen.

Achteraf gezien was de zaterdag een dag met heel veel stof wat ervoor zorgde dat het rijden moeilijk was! Hopen dat de baan op zondag beter is!

Zondag 16 juli

De zondag begon met het klaarmaken van de auto's. Op de baan was veel water gebracht dat tegen het vele stof zou moeten helpen. Het programma voor de zondag was uit elkaar getrokken. Minder starters in 1 manche en de herkansingen zorgden ervoor dat er in totaal 63 starts waren.

De kwalificatie
In wedstrijd 18 was het de beurt aan Erik. Maar terwijl het team vol verwachting langs de baan stond was Erik alweer richting het basiskamp. Terwijl hij bij de start stond kon liep de tempratuur van de motor op. Toen hij de ventilator aan wou zetten werkte deze helaas niet. Achteraf bleek het alleen een stekker te zijn die los zat. Erik mag terugkomen in de herkansing.

Gerrit-jan was aan de beurt in wedstrijd 19 en mocht vertrekken van de derde startrij. Na een goede start wist Gerrit-jan terecht te komen op een negende plek. Achter hem zaten nog een aantal auto's stevig te drukken. Maar Gerrit-jan kon deze auto's achter zich houden door het gaatje dicht te houden. Uiteindelijk wist Gerrit-jan als negende te finishen, wat goed was voor een plek in de halve finale.

De herkansing
Door een redelijk aantal afvallers zouden er in de herkansing 7 auto's doorgaan. Omdat er maar 6 auto's op kwamen dragen hoefden ze alleen 1 rondje voor de show te rijden en waren ze allen geplaatst voor de halve finale.

De halve finale
In de halve finale zaten beide BMW's bij elkaar in. Gerrit-jan mocht vanaf de negende plek vertrekken en Erik vanaf de laatste (16e plek). Na een schitterende start wist Gerrit-jan op een 8e plek terecht te komen met Erik 2 plaatsjes achter zich. In de eerste ronde wist de auto die voor Erik reedt Gerrit-jan nog voorbij te komen. Hierdoor belande Gerrit-jan op de negende plek met Erik vlak achter zich op de tiende plek. Erik probeerde af en toe Gerrit-jan te passeren, maar slaagde hier niet in. Gerrit-jan finishte als 9e en Erik als 10e beide net niet genoeg voor een plekje in de finale.

De zondag waren de rijomstandigheden beter. Deze keer had Erik helaas de pech dat er een stekker los zat en een goede positie in de halve finale wel kon vergeten. Gerrit-jan wist zich wel met gemak te plaatsen voor de halve finale, maar kwam hier net te kort om door te stromen naar de finale. Al met al was het een bewogen weekend. We hadden misschien op meer gehoopt, maar het zat er niet in. Hierdoor zijn we wel extra gebrand voor de volgende cross in Loenen. Wij hebben er in ieder geval erg veel zin in!

     
 




 
 
Deze website is ondergebracht bij: