Home
 
  Over ons
 
  Agenda
 
  Uitslagen & Verslagen
 
  Foto's & Video's
 
  Sponsoren
 
  Contact
 

Webmaster:
 Dennis van den Berg

 

 
 

Terwolde 2004:

Voorafgaand aan de cross van Terwolde is er hard gesleuteld om ervoor te zorgen dat we met twee auto's konden rijden. Op de dag van vertrek waren de auto's er klaar voor. Toen we de auto's wouden opladen gebeurde het onvergetelijke. De auto van Erik loopt kapot. We hebben de auto nog losgehaald om te kijken of we het probleem nog konden verhelpen, maar een gebroken tuimelaar had het blok onherstelbaar beschadigd. Dit was een hele tegenslag. Na enig overleg met het team hebben we toch besloten om naar Terwolde te vertrekken, maar dan met 1 auto. Dit waren we natuurlijk ook verplicht tegenover onze sponsoren en het team. De vooruitzichten waren voor ons team echter nog wel gunstig want er werd slecht weer voorspeld, wat ideaal is voor onze auto. Vrijdagavond 25 juni zijn we om ongeveer 19.00 uur vertrokken naar Terwolde, tent opzetten en de auto in de tent en we waren er klaar voor. 


Zaterdag 26 juni

Deze dag begon om 8.15 uur met de keuring, zou hij goedgekeurd worden? Het blijft afwachten met een volledig nieuwe auto, maar tot onze verbazing werd de auto in 1 goedgekeurd. Dus konden we ons inschrijven. Zaterdag rijd Erik met nummer 343. De tijdtraining legt Erik af in  34.3 sec.

Kwalificatie
Na een slechte start loopt Erik nog voor de eerste bocht goed in. Er gaan vervolgens 3 man de fout in. Hierdoor komt ook Erik in de problemen en hij rijdt verder de race uit en dan maar hopen op de herkansing.

Herkansing
Na een goede start van de derde startrij, komt er in de derde ronde een rode vlag, omdat er een auto op het dak ligt. De race word stilgelegd om de auto af te voeren. Er volgt een herstart waarbij Erik van de derde positie mag vertrekken. Na een goede start behoud Erik deze plaats. Zijn twee voorgangers raken met elkaar in botsing waardoor Erik de eerste plaats kan pakken. Tot de finishvlag rijdt hij op de eerste plaats de race. Dus door naar de halve finale.

Halve finale
In de halve finale start Erik van de vierde startrij, wat niet echt een ideale positie is. Erik is goed weg bij de start, maar het is erg dringen in de eerste bocht. Na wat botsen en duwen komt hij uit op de 14e plek. De conclusie: race uitrijden en zorgen dat de auto heel blijft voor zondag!


Zondag 27 juni

Dit is de dag dat Gerrit-jan gaat rijden met zijn startnummer 304. Er was geen kans om een tijdtraining te rijden, wat een startpositie achteraan betekend.

Kwalificatie:
Vanaf de laatste plek heeft Gerrit-jan echter een goede start, maar in de eerste bocht komt hij klem te zitten tussen een aantal kevers. Toch wat voorzichtig met de nieuwe auto en doordat het de eerste van dit jaar is, blijft Gerrit-jan op de laatste plek rijden en komt terecht in de herkansing.

Herkansing
Gerrit-jan krijgt een startpositie links vooraan op de 2e rij. Na een goede start komt hij de eerste bocht komt Gerrit-jan op de tweede plaats terecht, dat uitzicht geeft op de halve finale. Gerrit-jan probeert nog op de eerste plaats terecht te komen, maar helaas zonder succes. Tot aan de finish rijdt hij op de tweede plek. Op naar de halve finale.

Halve finale
Omdat Gerrit-jan vanuit de herkansing kwam, moest hij achteraan starten, wat een erg moeilijke opgave is. De eerste bocht was erg dringen en Gerrit-jan werd naar de laatste plaats gedwongen. Gerrit-jan heeft de race goed uitgereden en heeft ervoor gezorgd dat hij niet op een ronde achterstand kwam. Hij werd uiteindelijk afgeflagt op de 11e plaats. 

     
 




 
 
Deze website is ondergebracht bij: